Translate

Friday, February 10, 2017

Dialog: Hissen

Amalia och Benjamin väntar på hissen. De har stora matpåsar vid sina fötter och bor på sjunde våningen. Klockan är efter tio på kvällen. Benjamins telefon ringer.
   Benjamin: Det är Cecilia.
   Amalia: *surt* Jag visste inte att ni var så nära.
   Benjamin: Hej! *Paus* Mhm. *Paus* Jag är med Amalia just nu. *Paus* Det låter bra. *Paus* Vi ses då! *Benjamin lägger på* Varför är du så sur?
   Amalia: Jag vet inte, kanske för att min bästa vän och min pojkvän håller hemligheter från mig!
   Benjamin: Det är inga hemligheter! Hon behövde bara lite... råd... om en grej.
   Amalia: Råd? Från dig?
   Benjamin: Vad menar du med det?!
   Amalia: Inget... Vad tror du själv?!
   Hissdörren öppnas och Amalia tar påsarna och kliver in. Benjamin står kvar.

No comments:

Post a Comment